Home » Blog » 5 pomysłów na wykorzystanie visual merchandisingu do zwiększenia sprzedaży w sklepie

14.03.2018

5 pomysłów na wykorzystanie visual merchandisingu do zwiększenia sprzedaży w sklepie

Pisaliśmy już na naszym blogu o tym, że visual merchandising to klucz do sukcesu w handlu detalicznym. Wielu właścicieli sklepów zdaje sobie sprawę z jego znaczenia, ale brakuje im wiedzy i doświadczenia jak właściwie go wykorzystać.Dlatego przygotowaliśmy krótki przewodnik, w którym pokazujemy jak dzięki narzędziom visual merchandisingu możemy przyciągnąć klientów i zwiększyć przychody sklepu.

1.   Kolor ma moc

Kolor może się okazać kluczem do sukcesu. Pomimo tego, że wystrój sklepu będzie niekonsekwentny czy niedopracowany, jeśli kolory dobrze „zagrają”, możemy odnieść sukces. Warto rozważyć użycie kontrastowych kolorów, takich jak czarny i biały lub zdecydować się na wykorzystanie jednego, dominującego koloru. Taka konfiguracja może przyciągnąć wzrok klienta i zachęcić go do odwiedzenia sklepu.

2.   Zogniskuj uwagę na centralnym punkcie

Jak pokazują badania, dobrze przygotowany i zagospodarowany centralny punkt w sklepie, który zogniskuje uwagę klienta, może zwiększyć sprzedaż nawet o 229 procent. Warto spojrzeć na ekspozycję oczami klienta i sprawdzić czy nasz centralny punkt przyciąga uwagę. Pamiętajmy też by w centralnym punkcie odpowiednio wyeksponować produkty. Przykładowo, jeśli sprzedajemy kostiumy kąpielowe, to właśnie one powinny przyciągać uwagę, a nie dodatkowe elementy dekoracji, takie jak np. piasek czy okulary przeciwsłoneczne.

3.    Pokaż klientowi jak najwięcej produktów.

Warto pokazać w sklepie jak najwięcej – im klient więcej zobaczy, tym więcej kupi. Oczywiście należy przy tym unikać wrażenia bałaganu. Warto rozważyć wyeksponowanie produktów w okrągłym układzie, ponieważ dzięki niemu klient ma szansę zobaczyć więcej niż w przypadku tradycyjnych alejek. Jeśli mimo wszystko zdecydujemy się na alejki, warto na środku drogi klienta ustawić stand/mebel z produktami by zatrzymać w tym miejscu naszego gościa i zaprezentować mu ofertę.

4.      Wykorzystaj pustą przestrzeń

Przestrzeń, w której oko może znaleźć wytchnienie od produktów, warto wykorzystać w przemyślany sposób. Możemy tam umieścić dodatkowe informacje lub opinie klientów. Zaprezentować zdjęcia/grafiki, budzące pozytywne skojarzenia z naszymi produktami. Przykładowo, w sklepie meblowym może to być zdjęcie zadowolonej rodziny odpoczywającej na kanapie.

5.      Opowiedz historię

Warto opowiadać klientowi o naszych produktach i ich zaletach. Np. w trzech krótkich hasłach opisać dlaczego dzięki naszemu produktowi jego życie może stać się łatwiejsze. Pamiętajmy, by nie pisać zbyt rozwlekle, ale posługiwać się krótkimi zdaniami.  Niekoniecznie zresztą musimy używać tekstu. Czasami bardziej przekonujące mogą być ikonki czy grafika.

Visual merchandising ma wiele aspektów i sprzedawcy mogą wybierać spośród wielu rozwiązań. Kluczowe jest odpowiednie planowanie, w którym może pomóc przygotowanie swojego własnego kalendarza VM. Dobrze zaplanowane i zastosowane pomysły na aranżację naszego sklepu, to więcej zadowolonych klientów i większe przychody.

Firma Ergo Store z chęcią podejmie się nowych wyzwań w zakresie produkcji, jak i projektowania wyposażenia sklepu. Oferujemy kompleksowe, nowoczesne rozwiązania, które mogą skutecznie wspierać sprzedaż i wizerunek marki. Dzięki rozwiniętemu zapleczu organizacyjnemu oraz doświadczonemu zespołowi projektantów, inżynierów i konstruktorów, Ergo Store może podjąć się także innych zadań w zakresie projektowania i wyposażenia dowolnej przestrzeni handlowej.

Zobacz również: Ilustrowane dekoracje w przestrzeni sklepowej – interesujący trend w Visual Merchandisingu.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testErgo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony
    zobacz więcej

    25.04.2024

    Ergo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony

    Lista naszych projektów dla marki Dockers datowanych na 2024 r. powiększyła się o salon w centrum handlowym BAB2 we francuskim Anglet.

    testDlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?
    zobacz więcej

    18.04.2024

    Dlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?

    Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej - omnichannel. 

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
    Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.