Home » Blog » Czego unikać projektując przestrzeń salonu sklepowego

25.01.2017

Czego unikać projektując przestrzeń salonu sklepowego

Źle zaprojektowany salon handlowy oznacza trudne do obliczenia straty w dłuższej perspektywie. Jak przygotować dobry projekt i na co zwrócić uwagę?

Odpowiedni projekt i wyposażenie salonu handlowego wiąże się z koniecznością poświęcenia odpowiedniej ilości czasu i nakładów finansowych. Jest to jednak inwestycja kluczowa dla przyszłości naszego sklepu. Czego nie należy robić przygotowując dobry projekt? Wskażemy kilka obszarów, w których łatwo o pomyłkę.

1. Miej jasno określony cel

Choć brzmi to jak coś oczywistego, projektodawcy nie zawsze mają określony cel, jaki ma spełniać wyposażenie ich sklepu. To kardynalny błąd, którego należy się wystrzegać. Bez określenia celu, jaki ma pełnić wyposażenie sklepu, nie możemy bowiem liczyć na to, że wpłynie ono pozytywnie na produktywność czy efektywność naszych pracowników oraz na ocenę, jaką wystawią nam klienci. Zanim podejmiemy współpracę z shopfitterem, bądźmy pewni tego, co chcemy osiągnąć.

 2. Zaplanuj swój budżet

To kolejna istotna kwestia, szczególnie jeśli dopiero stawiamy pierwsze kroki w branży retail. Tu z pewnością przyda się shopfitter, który posiada doświadczenie w realizacji projektów z naszej lub pokrewnej branży. Lepiej jednak nie dać skusić się niższym stawkom początkowym za realizację projektu. Musimy bowiem założyć, że w trakcie prac produkcyjnych i montażowych napotkamy na nieprzewidziane wydatki. Spory finansowy „bufor” bezpieczeństwa będzie pomocny.

3. Ogranicz stosowanie reguły „zrób to sam”

Jeśli chodzi o wyposażenie przestrzeni handlowej, zastosowanie zasady „DIY” (ang. zrób to sam) może obrócić się w katastrofę. Przeszkoleni i doświadczeni shopfitterzy przygotują rzut poziomy, zaprojektują wnętrze i poświęcą czas na znalezienie dobrych jakościowo materiałów. Wykluczą też potencjalne problemy, których oko laika nie wychwyci. Lepiej powierzyć im to zadanie, unikając ewentualnych kłopotów.

 4. Znaj dobrze warunki najmu

Najem to najpowszechniejszy sposób na uzyskanie lokalu pod prowadzenie działalności handlowej. Zanim jednak podejmiemy zaawansowane prace remontowe, należy dokładnie zapoznać się z zasadami wynajmowania lokalu. Oparta na jasnych i przejrzystych regułach komunikacja z właścicielem lokalu to kolejny warunek. Zanim stworzymy projekt salonu i rozpoczniemy jego realizację, porozmawiajmy z właścicielem i przedstawmy mu nasze plany. To pozwoli uniknąć niepotrzebnych nieporozumień.

 5. Patrz w przyszłość

Częstym błędem podczas projektowania wyposażenia sklepu jest brak perspektywicznego myślenia. To, jak wyposażymy nasz sklep ma przynosić zyski w długiej perspektywie. Projekt i jego produkcja mają być zatem odpowiedzią nie tylko na bieżące potrzeby, ale i bardziej dalekosiężne cele. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, wasz biznes będzie prosperować i rozwijać się. Planując wyposażenie sklepu, weźmy pod uwagę ten pozytywny scenariusz. W przeciwnym razie, może okazać się, że staniemy przed koniecznością przeprojektowania wnętrza od zera, a to oznacza spore koszty.

Konkludując, projektowanie i produkcja przestrzeni handlowych to wyzwanie, które należy potraktować z rozwagą i odpowiednim przygotowaniem. Pamiętajmy o tym, by zawczasu opracować nasze założenia i wiedzieć, jakim budżetem dysponujemy. Kiedy spełnimy te kryteria, zasięgnijmy pomocy doświadczonego shopfittera.

W firmie Ergo Store jesteśmy specjalistami w zakresie projektowania sklepów i produkcji wyposażenia przestrzeni sklepowej. Nasz zespół z chęcią odpowie na Państwa propozycje i pytania.

Zobacz również: Trzy pomysły na urządzenie sklepu o małej powierzchni

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testDlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?
    zobacz więcej

    18.04.2024

    Dlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?

    Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej - omnichannel. 

    testSklep w Roubaix kolejną produkcją Ergo Store dla marki Dockers
    zobacz więcej

    11.04.2024

    Sklep w Roubaix kolejną produkcją Ergo Store dla marki Dockers

    Mieszczący się w centrum outletowym Designer Outlet Roubaix we Francji punkt handlowy to jeden z większych sklepów tej marki, przygotowanych przez nas w ostatnich miesiącach.

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
    Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.