Home » Blog » Slow shopping – zakupy bez pośpiechu

11.07.2018

Slow shopping – zakupy bez pośpiechu

Slow shopping to trend, który przypadnie do gustu tym, którzy nie przepadają za zakupami w galeriach handlowych, hipermarketach i dużych outletach. To również alternatywa dla zakupów w sieci, które przebiegają często w szybki i „bezduszny” sposób.

Slow shopping – alternatywny sposób na zakupy

To propozycja dla osób poszukających miejsc, które nie przytłaczają głośną muzyką i nie są  przepełnione ludźmi pędzącymi od sklepu do sklepu. Tak jak idea slow food polega na poszukiwaniu jedzenia, które wprawdzie przygotowuje się dłużej, ale jest przez to smaczne i zdrowe, tak ideą przewodnią slow shoppingu jest poszukiwanie oryginalnych miejsc, w których zakupy zrobimy w sposób przemyślany, nie działając impulsowo, np. pod wpływem promocji w sieciówkach. Slow shopping to poszukiwanie produktów oryginalnych i wyjątkowych. Świadome zakupy, w których odnajdziemy zapomnianą już nieco przyjemność powolności.

Miejscem, w którym z powodzeniem możemy „uprawiać” slow shopping są m.in. butiki – niewielkie sklepy z modną odzieżą lub galanterią. Butiki często sprzedają produkty jednej marki, a nawet jednego projektanta. Ich minusem są na pewno wysokie ceny produktów. Ciekawą alternatywą dla butików mogą być bazary i targowiska. W samej Warszawie możemy znaleźć ok. 70 bazarów i targowisk jednodniowych oraz ponad 300 miejsc handlowych. Z raportu opracowanego przez Urząd m.st. Warszawy wynika, że ponad 70% mieszkańców stolicy korzysta z targowisk, a aż 85% uważa, że są one potrzebne. Bazary są równie chętnie odwiedzane przez osoby starsze i niezamożne, co przez młodych klientów, podążających za aktualnymi trendami. Osobną kategorią są hale targowe – budynki handlowe, w których możemy znaleźć stoiska z branży spożywczej, przemysłowej i usługowej. Przykładem może być odrestaurowana niedawno Hala Koszyki w Warszawie, w której znajduje się kilkanaście restauracji i sklepów, a hala stała się popularnym miejscem spotkań towarzyskich oraz wydarzeń kulturalnych.

Czym jest slow shopping?

Slow shopping to trend, któremu przyglądają się też z zainteresowaniem duże marki i sieci handlowe, które poszukują sposobów na to by w czasach rozwoju handlu internetowego zatrzymać klientów w sklepach stacjonarnych. Sposobem na to jest projektowanie unikalnych doświadczeń zakupowych, a slow shopping może być jednym z nich. Marka Origins, specjalizująca się w produkcji naturalnych kosmetyków, przygotowała w swoich sklepach tzw. selfie walls, które można wykorzystać jako tło do zdjęć przesyłanych do portali społecznościowych. Umieściła też w sklepach umywalki, przy których klienci mogą wypróbować mydła tej marki.

Warto pamiętać, że klienci, którzy spędzą w sklepie więcej czasu, prawdopodobnie wydadzą w nim więcej pieniędzy. To niezaprzeczalna korzyść, którą mogą odnieść właściciele punktów handlowych, którzy zdecydują się wykorzystać opisywany trend.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testSklep w Roubaix kolejną produkcją Ergo Store dla marki Dockers
    zobacz więcej

    11.04.2024

    Sklep w Roubaix kolejną produkcją Ergo Store dla marki Dockers

    Mieszczący się w centrum outletowym Designer Outlet Roubaix we Francji punkt handlowy to jeden z większych sklepów tej marki, przygotowanych przez nas w ostatnich miesiącach.

    testErgo Store Sinsay Ilijas
    zobacz więcej

    04.04.2024

    Kolejny projekt Ergo Store w Bośni i Hercegowinie: produkcja sklepu Sinsay w Ilijaš

    W 2024 r. powróciliśmy do projektów dla grupy LPP prowadzonych na Bałkanach. Jednym z nich był sklep Sinsay, który przygotowaliśmy w miejscowości Ilijaš w Bośni i Hercegowinie. 

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
    Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.