Home » Blog » Jak duże sieci handlowe przyciągają klientów wyposażeniem sklepów

26.04.2017

Jak duże sieci handlowe przyciągają klientów wyposażeniem sklepów

Wyposażenie sklepów dużych sieci handlowych to przemyślany koncept, który ma zachęcić klienta do pozostania w środku jak najdłużej. Podpowiadamy, które rozwiązania można zastosować w niemal każdym salonie bez względu na metraż.

Każdemu z nas zdarzyło się zrobić nieprzewidziane, spontaniczne zakupy. Kuszą nas promocje, na które trafiamy przypadkowo… czy jednak naszą ścieżką zakupową kieruje przypadek? Nic bardziej mylnego. Wiedzą o tym eksperci projektujący wnętrza sklepów sieci handlowych. W projektowaniu i wyposażeniu salonów, bez względu na ich wielkość, panują zasady, których zawsze warto przestrzegać. Podpowiadamy, które rozwiązania i wskazówki, stosowane przez duże sieci handlowe, warto zaimplementować w każdym sklepie.

1. Pierwsze wrażenie jest kluczowe

Witryna musi sprawić, że potencjalny klient zwolni, by się jej przyjrzeć i zajrzeć do środka sklepu. To „pierwsza linia walki” o kupującego i idealny sposób na niebanalną ekspozycję asortymentu – w projektowaniu witryny warto wykorzystać wiedzę z zakresu visual merchandisingu. Rozmach i sezonowość witryn, dopasowanych do pór roku czy świąt jest dziś koniecznością. Pamiętajmy jednak, żeby aranżacja frontu nie zasłaniała wnętrza sklepu – wszystko co w środku, musi być dostępne dla oka bez wysiłku. Półki, na krótszych kołkach i hakach, nie powinny być zawieszone zbyt wysoko. Warto też rozważyć niestandardowe szerokości regałów i systemów półkowych.

2. Okna muszą lśnić

Można zaryzykować stwierdzenie, że jeśli oczy są oknami duszy, to sklepowe witryny są oczami naszego salonu handlowego. Front sklepu musi lśnić, dosłownie i w przenośni. Oprócz atrakcyjnej wizualnie koncepcji witryny, część frontowa musi być po prostu idealnie czysta – nie zapominajmy o tym.

3. Kieruj klientów na prawo

Według badań zachowań konsumenckich, po wejściu do sklepu z reguły zerkamy w lewo, a następnie w prawo i w tę stronę stawiamy pierwsze kroki. Wędrujemy więc odwrotnie do kierunku wskazówek zegara. Zadbaj o to, żeby przestrzeń na prawo od wejścia zaaranżować w atrakcyjny, przyjemny dla oka sposób, który sprawi, że klient poczuje się dobrze. W hipermarketach często na prawo od wejścia umieszcza się sekcję ogrodową. Projektanci wiedzą, że kwiaty przywołują z reguły miłe skojarzenia.

4. Projektuj pod kątem

Najbardziej efektywnym wykorzystaniem przestrzeni sklepu jest oczywiście ustawienie regałów równolegle do ścian tak, by do celu prowadziły proste alejki. Jeśli jednak mamy kilka dodatkowych metrów kwadratowych, warto rozważyć alejki sklepowe pod kątem. Lekkie łuki uatrakcyjnią spacer po sklepie pod warunkiem, że nie utrudnią klientowi nawigacji po wnętrzach.

5. Design powinien „przytulić” klienta

Choć to może wydać się zabawne, ludzie mają słabość do kształtu litery U, ponieważ przywołuje skojarzenia z ramionami gotowymi do uścisku – twierdzi część ekspertów w dziedzinie shopfittingu. Przestrzeń w kształcie litery U skuteczniej zachęca do wejścia, bo wywołuje wrażenie pewnej przytulności przestrzeni.

Firma Ergo Store posiada bogate doświadczenie w zakresie produkcji, jak i projektowania wyposażenia sklepu. Z przyjemnością podejmiemy się nowych wyzwań i zoptymalizujemy przestrzeń Państwa salonu handlowego. Dzięki rozwiniętemu zapleczu organizacyjnemu oraz doświadczonemu zespołowi projektantów, inżynierów i konstruktorów, Ergo Store może podjąć się także innych zadań w zakresie projektowania i wyposażenia dowolnej przestrzeni handlowej.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testErgo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony
    zobacz więcej

    25.04.2024

    Ergo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony

    Lista naszych projektów dla marki Dockers datowanych na 2024 r. powiększyła się o salon w centrum handlowym BAB2 we francuskim Anglet.

    testDlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?
    zobacz więcej

    18.04.2024

    Dlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?

    Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej - omnichannel. 

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
    Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.